Linexpo İstanbul 2017 İFM'de Düzenlendi!
21.02.2017

Türkiye’nin en önemli iç giyim, çorap, yatak ve plaj kıyafetleri markaları ve bu ürünlerin yan sanayi ve aksesuar firmaları, Linexpo İstanbul’da bir araya geldi. 9-11 Şubat 2017’de İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilen fuara bu yıl 142 yerli marka katıldı.

İstanbul Dünya Ticaret Merkezi organizasyonuyla düzenlenen Linexpo İstanbul 2017, defileler, sergiler ve görsel ÅŸovlarla dev bir sektörel buluÅŸma ÅŸeklinde gerçekleÅŸti. İç giyim, gecelik, sabahlık, mayo, pijama, çorap, t-shirt, ÅŸort, eÅŸofman, tayt ve yan sanayi aksesuar ürünlerinin sergilendiÄŸi ve iç giyim konusunda sonraki iki yılın moda trendlerinin belirlendiÄŸi fuar, Türkiye’nin en önemli moda buluÅŸmalarından biri oldu.  

GeçtiÄŸimiz yıl fuarın ilk adımları atılmış ve Linexpo Moda Günleri adıyla düzenlenen organizasyona 60’a yakın ülkeden 6 bine yakın ziyaretçi katılmıştı. Bu yıl TİGSAD DerneÄŸinin himayesinde ve İDTM öncülüÄŸünde bir araya gelen sektör kuruluÅŸları, organizasyonun fuara dönüÅŸmesini saÄŸlayarak önemli bir baÅŸarıya imza attı. 

15.000 m² kapalı alanda 10.000 m² stant satış alanı ile düzenlenen fuarın açılışında konuÅŸan İç Giyim ve Çorap Komite BaÅŸkanı Nazım Kanpolat, fuar alanına büyük talep olduÄŸunu ifade ederek “Fuarımızın tanıtımında katılımcı 142 firmamız sahaya inerek 60’a yakın ülkede tanıtım çalışmalarımıza katkıda bulunmuÅŸlardır. Bu kollektif yaklaşım bize sektörümüzün birbirine baÄŸlı olduÄŸunu ve Linexpo fuarına ne kadar sahip çıktığının bir göstergesidir.” dedi. 

TİGSAD BaÅŸkanı İrfan Özhamaratlı ise sektörün desteÄŸini her zaman arkalarında hissettiklerini belirttiÄŸi konuÅŸmasında “En büyük mutluluÄŸumuz bir senenin ardından iç giyim sektörü ile çorap sektörünü bir arada görmek. Her ikisi de dünyada rekabet gücü yüksek sektörlerimiz. Ülkemize saÄŸladığı katkı noktasında da ihtiyacımız olan istihdamı ve döviz gelirini kazandıran sektörler. Bu sektörlerin tanıtımı da çok önemli ben bu açıdan bu fuarı çok önemsiyorum.” diye konuÅŸtu.

Açılışta yaptığı konuÅŸmada Türkiye’de iç giyim ve çorap sanayiinin önemine dikkat çeken İSO Yönetim Kuru BaÅŸkanı Erdal Bahçıvan, sözlerini ÅŸöyle sürdürdü:

“Türkiye’nin istihdam yaratma konusunda göz bebeÄŸi bir sektör var karşımızda. İkincisi de ihracat gücü… Türkiye ihracatı tanımazken bu sektörlerimiz zorlu koÅŸullarda pazar arayarak ve bu pazarlarda kalıcı olarak Türkiye’nin ihracatta gururu oldular. Bugün de bütün rekabet koÅŸullarını saÄŸlayarak bu pazarda dimdik durabiliyorlar. Sektörün diÄŸer bir önemli özelliÄŸi, sürekli yatırım yapan bir sektör olması. Türkiye’nin dönem dönem yaÅŸamış olduÄŸu yatırım zorluklarına raÄŸmen, yatırımdan, yaptıkları iÅŸin geleceÄŸinden vazgeçmeyerek yatımları çeÅŸitlendirmesi, sektörün bir baÅŸka önemli özelliÄŸi.”



Geriye Dön